Sohbet Metin Mesajlaşması

Sohbet Chat

Başarılı bir işletmenin müşterileriyle iletişim kurmanın birden fazla yolu olacaktır. Kendinizi sohbet ve kısa mesaj seçeneklerinin nasıl karşılaştırıldığını ve müşterilerle olan etkileşimleriniz için hangisinin en iyi olduğunu merak ederken bulabilirsiniz.

Bunların her ikisi de çoğu işletme için iletişim ve pazarlama stratejilerinizde rol oynayacaktır. Bunları biraz farklı şekillerde veya değişen kapsamlarda kullanabilirsiniz. Her birini nasıl kullanabileceğinizi daha iyi anlamak için metin üzerinden mesajlaşma ile sohbet arasındaki farklara daha yakından bakın. 

Sohbet mesajları nedir?

Sohbet mesajları internet üzerinden gönderilen mesajlardır. Örnekler arasında canlı sohbet, web sohbeti, Facebook Messenger ve WhatsApp yer alır.

Önemli bir özellik, sohbetler için bir cep telefonu tarifesine ihtiyacınız olmamasıdır. Canlı sohbetleri kullanmak yalnızca Wi-Fi, Ethernet veya veri bağlantısı olsun, bir internet bağlantısı gerektirir. 

Kısa mesaj nedir?

Mesajlaşma ve mesajlaşma uygulamaları arasındaki en önemli fark , mesajlaşmanın akıllı telefonunuzdaki bir mobil uygulama aracılığıyla gerçekleşmesidir. Bir cep telefonu planı gerektirir, ancak internet bağlantısı gerektirmez.

SMS mesajlarını hem işlem mesajları hem de tanıtım mesajları için rahatlıkla kullanabilirsiniz . İşlemsel mesajlara örnek olarak ödeme talepleri, soruların yanıtlanması ve ödeme hatırlatıcıları verilebilir. Promosyon mesajlarına örnek olarak , satışların duyurulması veya indirimlerin paylaşılması gibi SMS pazarlaması verilebilir.

Özellikle kısa mesaj ve sohbetler farklıdır. Bununla birlikte, en iyi canlı sohbet yazılımlarından bazıları, sohbet konuşmalarını web sitenizden kısa mesajlara aktarmanıza olanak tanır. Podyum da bu araçlardan biridir. Bu küçük bir yetenek gibi görünebilir, ancak müşteriler genellikle metin üzerinden iletişim kurmayı tercih ettiğinden önemli faydalar sağlar. 

     Sohbet mesajının artıları

Sohbet mesajlarının en büyük avantajlarından biri, bunları kullanmak için hücresel tarifeye ihtiyacınız olmamasıdır. Hücresel ağ yerine internete güvendikleri için müşterilerinizin de hiçbir maliyeti yoktur. Günümüz dünyasında nadir olsa bile müşterilerinizin mesajlaşmayı destekleyen bir telefonu yoksa bu kullanışlıdır.

Veri ve raporlar almak için sohbeti analiz platformlarıyla entegre ederek isterseniz bunları otomatikleştirebilirsiniz.

Bunları SMS pazarlamaya benzer şekilde kullanabilirsiniz ve mesajın uzunluğunda herhangi bir sınırlama yoktur.

Mesaja görüntüler, videolar, sesler ve gifler dahil olmak üzere multimedya ekleyebilirsiniz. Pazarlama ekibiniz bu mesajlar için içerik bile oluşturabilir. 

Çoğu insan telefonda konuşmak yerine sohbet etmeyi tercih eder.

Müşteriler sohbeti akıllı telefonlar, tabletler veya bilgisayarlar da dahil olmak üzere herhangi bir cihazdan kullanabilir. Ayrıca mesajlaşma, büyük bir grupla bile grup sohbetlerine olanak tanır. 

İşletmeniz bilgisayarınızdan yönetmek için yazılım kullanabilir. Cihazlar arasında çeşitli platformlar mevcut olup, Apple veya Android kullanıcılarının şirketinize kolaylıkla mesaj göndermesine olanak tanır. 

Bazı mesajlaşma uygulaması seçenekleri görüntülü sohbeti de destekler. 

Bu tür mesajlar genellikle okundu bilgilerini içerir; böylece müşterinin mesajı satış temsilcilerinizden aldığını bilirsiniz. Benzer şekilde, bu uygulamalardaki ortak yazma göstergeleri, satış temsilcinizin müşterilerin yazıp yazmadığını veya endişelerini açıklamanın bitip bitmediğini görmesine olanak tanır. 

Web sohbeti, web sitesi ziyaretçilerini dönüştürmenin basit bir yoludur. 

Son olarak, sohbet mesajları yerel mesajlardan hiçbir farkı olmaksızın uluslararası olarak gönderilir. Bu, şirketinizin küresel ölçekte faaliyet göstermesini sağlar. 

Sohbet mesajının eksileri

Müşterilerinizin tamamının, özellikle de telefonları aracılığıyla internet bağlantısına erişimi yoktur. Bazı kişilerin akıllı telefonları veya iyi bir veri planı olmayabilir.

Mesajlaşma tercih edilen iletişim yöntemi olma eğilimindedir.

Sohbetin türüne bağlı olarak, daha fazla bilgi almadan müşteriyle daha sonra iletişime geçemeyebilirsiniz. Örneğin, canlı sohbet veya web sohbeti, telefon numaralarını veya e-posta adreslerini almadığınız sürece size onlarla iletişim kurmanın bir yolunu sunmayacaktır. (Facebook Messenger ve WhatsApp size gelecekte otomatik olarak onlara ulaşma olanağı verecektir.)

Sohbet türüne bağlı olarak müşterilerinizin WhatsApp ve Facebook Messenger gibi bir sohbet programını indirmesi veya kullanması gerekebilir.

Genellikle toplu mesaj gönderemezsiniz.

Kısa mesajın artıları

Kısa mesaj hücresel şebekeyi kullandığından , müşterilerinizin bundan yararlanmak için internet bağlantısına ihtiyacı yoktur. Bu, Wi-Fi'ye yakın olmadıklarında veri israfı konusunda endişelenmelerine gerek olmadığı anlamına gelir.

Otomatikleştirilebilirler ve SMS pazarlaması için gereklidirler. Şirketiniz, bilgisayarınızdan kısa mesajları yönetmek için de yazılım kullanabilir.

Müşteriler düzenli olarak mesajlaşmanın tercih ettikleri iletişim yöntemi olduğunu onaylıyor.

Telefon aramalarında kullandığınız numarayı iş mesajlarınız için de kullanabilirsiniz. Bu, müşterilerinizin sizi tanımasını kolaylaştırır ve güveni artırır.

En azından müşterilerinizin telefon numaralarını bir metin görüşmesinden alırsınız. Bu size , konuşmaları dönüşümlere dönüştürmek için bir başlangıç ​​noktası sağlar .

Veri ve rapor almak için metni sıklıkla analiz platformlarıyla entegre edebilirsiniz.

Müşterilerinizin telefonlarında mesajlaşmaya yönelik yerel uygulama zaten mevcut olduğundan hiçbir şey indirmelerine gerek yok. Bu ya yerel Android Mesajlar uygulamasıdır ya da iPhone'lardaki iMessage'dır. 

Toplu mesaj gönderebilirsiniz.

Kısa mesajın eksileri

Geleneksel mesajlar veya SMS, 160 karakterle sınırlıdır. Bu, kısa ve öz mesajlar kullanmanızı gerektirir. Ayrıca multimedya içeremezler. Ancak MMS (multimedya mesajlaşma servisi) mesajları bu sorunların üstesinden gelir.

TCPA mesajlaşmayı düzenler, dolayısıyla herhangi bir tanıtım mesajı için onay almanız gerekir. Ancak bunu yapmak çok kolaydır. Mesajlaşma numarasını alırken hızlı bir şekilde kaydolabilirsiniz.

Bazı geçici çözümler olmasına rağmen çoğu mesajlaşma yalnızca müşterilerin telefonlarından yapılabilir. Ancak bu geçici çözümler müşterilerinizin bilgisayarlarına yazılım indirmesini gerektirir.

Mesajlaşma yalnızca bire bir görüşmelere izin verir. SMS grup mesajlaşma sistemi bulamazsınız. 

Yorum Gönder

0Yorumlar

Yorum Gönder (0)