Bunu, bir konuşmanın iletişim yönüne (tek yönlü veya iki yönlü) ve tonuna / amacına (rekabetçi veya işbirlikçi) göre yapabilirsiniz.
Tek yönlü bir muhabbet içindeyseniz, biriyle değil, biriyle konuşuyorsunuz. İki yönlü bir muhabbet içindeyseniz, katılımcılar hem dinliyor hem de konuşuyor.
Rekabetçi bir muhabbette, insanlar kendi bakış açılarıyla daha çok ilgilenirken, işbirlikçi bir görüşmede katılımcılar, katılan herkesin bakış açısıyla ilgilenir.
Tek yönlü bir muhabbet içindeyseniz, biriyle değil, biriyle konuşuyorsunuz. İki yönlü bir muhabbet içindeyseniz, katılımcılar hem dinliyor hem de konuşuyor.
Rekabetçi bir muhabbette, insanlar kendi bakış açılarıyla daha çok ilgilenirken, işbirlikçi bir görüşmede katılımcılar, katılan herkesin bakış açısıyla ilgilenir.
Yön ve üsluba göre konuşmaları dört türe ayırdım: münazara, diyalog, söylem ve dedikodu.
Tartışma rekabetçi, iki yönlü bir görüşmedir.
Tartışma rekabetçi, iki yönlü bir görüşmedir.
Amaç, bir tartışmayı kazanmak veya diğer katılımcı veya üçüncü taraf gözlemciler gibi birini ikna etmektir.
Diyalog, işbirlikçi, iki yönlü bir konuşmadır.
Diyalog, işbirlikçi, iki yönlü bir konuşmadır.
Amaç, katılımcıların bilgi alışverişinde bulunmaları ve birbirleriyle ilişkiler kurmalarıdır.
Söylem, işbirliğine dayalı, tek yönlü bir muhabbettir.
Konuşmacıdan / yazardan dinleyicilere / okuyuculara bilgi ulaştırma hedefi .iatribe, rekabetçi, tek yönlü bir konuşmadır.
Amaç, duyguları ifade etmek, sizinle aynı fikirde olmayanlara göz atmak ve / veya aynı bakış açısını paylaşanlara ilham vermektir.
Bu tür konuşmalar arasındaki farkları vurgulamak için örnek olarak sohbeti kullanalım:
Tartışma: Sohbet yelpazenin zıt taraflarından iki aile üyesi siyaset tartışıyor
Diyalog: iki kararsız sohbet adaylar hakkında konuşuyor, kime iyi rol vermek istediklerini anlamaya çalışıyor
Söylem: Uluslararası ilişkiler dersi veren bir profesör.
User: sohbetin sonucundan söz eden hoşnutsuz bir konuşma.
Konuşmacıdan / yazardan dinleyicilere / okuyuculara bilgi ulaştırma hedefi .iatribe, rekabetçi, tek yönlü bir konuşmadır.
Amaç, duyguları ifade etmek, sizinle aynı fikirde olmayanlara göz atmak ve / veya aynı bakış açısını paylaşanlara ilham vermektir.
Bu tür konuşmalar arasındaki farkları vurgulamak için örnek olarak sohbeti kullanalım:
Tartışma: Sohbet yelpazenin zıt taraflarından iki aile üyesi siyaset tartışıyor
Diyalog: iki kararsız sohbet adaylar hakkında konuşuyor, kime iyi rol vermek istediklerini anlamaya çalışıyor
Söylem: Uluslararası ilişkiler dersi veren bir profesör.
User: sohbetin sonucundan söz eden hoşnutsuz bir konuşma.
Amaç, katılımcıların bilgi alışverişinde bulunmaları ve birbirleriyle ilişkiler kurmalarıdır.
YanıtlaSilSöylem, işbirliğine dayalı, tek yönlü bir muhabbettir.
Konuşmacıdan / yazardan dinleyicilere / okuyuculara bilgi ulaştırma hedefi .iatribe, rekabetçi, tek yönlü bir konuşmadır.
Amaç, duyguları ifade etmek, sizinle aynı fikirde olmayanlara göz atmak ve / veya aynı bakış açısını paylaşanlara ilham vermektir.