Örgütsel iklim tarafından her iş yerinde geliştirilen emek ve kişisel ilişkilerin tümü anlaşılır . Bir kurumun veya şirketin örgütsel iklimine göre, performansı, hedeflerin başarılması ve malların veya hizmetlerin kalitesinin değerlendirilmesi ve ölçülmesi mümkündür.
Organizasyonel iklim terimi iş iklimi veya örgütsel çevre ile değiştirilebilir.
Bir organizasyonun veya şirketin liderleri olarak görev yapanların astları ve ilişkileri ve anlaşmaları sürdürdükleri müşteriler veya tedarikçiler gibi tüm harici ajanlar tarafından deneyimlenen örgütsel iklimin farkında olmaları önemlidir.
Bir şirkette çalışma ilişkileri işçiler, yöneticiler ve diğer yöneticiler arasında en uygun olduğunda, kuruluş iklimi, kullanıcılar ve rekabet arasında tanınan yüksek kaliteli bir iş elde etmek için oldukça tatmin edici olacaktır.
Olumlu ve üretken bir organizasyonel iklime ulaşmak ve sürdürmek , herhangi bir şirketin veya organizasyonun temel direğidir.
Bazen çeşitli yönetim zorlukları, iletişim güçlükleri veya bazı çalışanlar arasındaki kişisel farklılıklar nedeniyle kalite ve çalışma ilişkilerini doğrudan etkileyen olumsuz bir örgütsel iklim yaratılabilir.
Dolayısıyla, şirketin performansının iyi bir seyir izlemesi ve önerilen hedefler ve çalışma planlarına dayalı olması nedeniyle, tüm insanlar arasında motivasyon, değer kazanma ve samimi ilişkilerin sürdürülmesinin önemi.
Görülebileceği gibi örgüt iklimi, çalışanların ve yöneticilerin veya bir şirketin sahiplerinin mümkün olan en iyi şekilde birlikte çalışacakları ve herkesin hak ve görevlerine eşit olarak saygı duymaları ile alakalı olarak tanımlanmaktadır.
En iyi örgüt iklimi, altyapı, makine ve personel optimal koşullarda ve iş hattının kesintiye uğramaması durumunda sağlanır.
Örgütsel iklimin özellikleri
Örgüt iklimi, gerekirse, analiz veya yeniden yapılanma için önemli olan bir dizi boyuta sahip olmakla karakterize edilir.
Fiziksel mekan: Organizasyon altyapısının ve insanların nerede çalıştığı yer.
Yapı: Şirket çalışanlarının görevleri, yükümlülükleri ve çalışma saatlerine göre organize edildiği organizasyon şeması.
Sorumluluk: taahhüt, üretkenlik, dakiklik ve karar verme kapasitesi.
Kimlik: işçilerin çalıştıkları örgüte karşı hissetmek zorunda oldukları aidiyet ve kimlik duygusu.
İletişim: Bir organizasyonun faaliyetlerinin tam olarak geliştirilmesi için bilgi alışverişinde ve değişimi önemlidir. Fakir veya zayıf iletişim, işçilerin çalışmalarının gelişimi için ciddi bir sorun haline gelebilir.
İletişim, personel arasında güven duygusu, diyalog, fikir alışverişinde bulunulması ve hatta şirketin iç ve dış etkenleri arasındaki diplomatik ve samimi ilişkileri besler.
Eğitim: kuruluş üyelerini teşvik etmek ve iş ve kişisel gelişimi teşvik etmek için mükemmel bir yoldur.
Liderlik: kurşun ve olmaya sorumluluğu olan , sorumlu kararlı ve motive etmek ve daha iyi her gün işi yapmak için takımınızı teşvik edebilmek gibi bir ajans ya da departman ekranın başkanı.
Motivasyon bir örgütün kültürünün bir parçasıdır için farklı stratejiler yoluyla ekibinizin refahı ve motivasyonu teşvik tür, temiz ve aydınlık, verimlilik için özel ikramiye veren bir çalışma alanı sağlamak, serbest veya dinlenme günleri saygı Rekabetçiliği teşvik etmek.
Örgüt Kültürü
Örgüt kültürü, bir şirkette veya organizasyonda çalışan herkes tarafından paylaşılan, personelin entegrasyonunu teşvik etmek ve iyi bir organizasyonel iklim sağlamak için paylaşılan bir dizi değer ve normtur.
Örgüt kültürü, bir organizasyonu diğerinden ayıran şeydir; çalıştığı şirkette bir dizi duygu, çalışma hedefi ve profesyonel paylaşarak üyeleri arasında bir aidiyet hissi bile üretebilir.
Sevgi Canli Sohbet